1
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську
діяльність, про взаємодію природи і людства.
Значення географічних знань та вмінь. Основні друковані та електронні
джерела географічної інформації, їх значення
|
||
2
|
Методи географічних досліджень. Особливості організації власних
географічних спостережень. Дослідження.
Спостереження за змінами у природі.
|
РОЗДІЛ І.
РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ (5 год.)
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину
|
|||
3
|
Уявлення про форму Землі.
Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея.
|
||
Тема 2.
Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі
|
|||
4
|
Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію.
|
||
5
|
Відкриття Америки Х.Колумбом.
Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Ф.Магеллана.
|
||
6
|
Відкриття Австралії і
Антарктиди.
|
||
Тема 4. Сучасні дослідження
|
|||
7
|
Дослідження Землі у ХХ – на
початку ХХІ ст.
|
||
РОЗДІЛ ІІ.
ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ І КАРТІ (12 год.)
Тема 1. Орієнтування на
місцевості
|
|||
8
|
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків
на місцевості. Компас.
|
||
9
|
Поняття про азимут.
|
||
Тема
2. Способи зображення Землі
|
|||
10
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах.
|
||
11
|
Масштаб та його види. Практичні робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу.
|
||
12
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх
визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот.
|
||
13
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану.
Визначення напрямків на плані.
|
||
14
|
Читання плану.
|
||
15
|
Географічні
карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне
значення карт.
|
||
Тема
3. Географічні координати
|
|||
16
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті.
|
||
17
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку
географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного
пункту.
|
||
18
|
Практичні
робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою.
|
||
19
|
Підсумковий урок.
|
РОЗДІЛ ІІІ.
ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ (41 год.)
Тема 1. Літосфера (12 год.)
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Д/з
|
20
|
|||
21
|
Будова літосфери, її властивості.
|
||
22
|
|||
23
|
|||
24
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні
земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси.
Землетруси |
||
25
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. Практична робота 3 (початок). Позначення на контурній карті
рівнин, гір, вулканів суходолу.
|
||
26
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота
вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.
|
||
27
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та
утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. Практична робота 3. (продовження).
|
||
28
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори
світу. Практична робота 3.
(продовження).
|
||
29
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори
Світового океану.
|
||
30
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона
|
||
31
|
Контрольна робота №1
|
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Д/з
|
33
| |||
34
| |||
3
| |||
36
| |||
37
|
Практичні робота 4. Розв’язування задач на зміну темпера-тури повітря й атмосферного тиску з висотою.
| ||
38
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами й на око (візуально). Місцеві вітри.
Тести | ||
39
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря, зміни вологості повітря. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар. Хмарність.
Тести | ||
40
| |||
41
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. Практичні робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз
Тести | ||
42
| |||
43
|
Карта кліматичних поясів.
| ||
44
|
Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу.
| ||
45
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 4.
|
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Д/з
|
46
| |||
47
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. Практична робота 6(початок). Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер, водоспадів
Тести | ||
48
|
Властивості вод Світового океану.
| ||
49
| |||
50
|
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина.
| ||
51
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Практична робота 6. (продовження)
| ||
52
|
Живлення, водний режим і робота річок.
| ||
53
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота 6. (продовження).
Тест | ||
54
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми: ставки, водосховища. Штучні водотоки: канали. Практична робота 6. (продовження)
| ||
55
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти.
| ||
56
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води.
| ||
57
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.
| ||
58
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 5.
|
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Д/з
|
61
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі і властивості.
| ||
62
|
Природні зони Землі, їх особливості.
| ||
63
|
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів (за типовим планом).
|
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Д/з
|
59
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на Землі.
| ||
60
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану.
|
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Д/з
|
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі
| |||
64
|
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі Найбільш заселені території земної кулі.
| ||
65
|
Людські раси. Дослідження М. М. Міклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.
| ||
Тема 2. Держави світу
| |||
66
|
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу
| ||
67
|
Держави-сусіди України на політичній карті світу.Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав з різних частин світу та їх столиць
| ||
Тема 3. Вплив людини на природу
| |||
68
|
Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. Дослідження. Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів
| ||
69
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 6.
| ||
70
|
Узагальнююче повторення.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар